17 Ocak 2016 Pazar

HOŞBULDUK MANAVGAT VE LİMON REÇELİ





Hayat insana beklenmedik anlarda acı tatlı sürprizler sunabiliyor. Hayatın bize sunduğu sürprizle bizde tası tarağı toplayıp İzmir'den Manavgat'a taşındık. Tam da İzmir'de ki blogcu ve butik pastacı arkadaşlarla kaynaşmaya başlamıştım.( Bu arada Manavgat'a geleli 3 sene oldu bile, zamana yetişemiyorum). Büyük şehir den sonra Manavgat'a alışmak biraz zaman alsa da buradaki CAN DOSTLARIMIZ Ayşin, Tolga ve ikizler Arda ve Berk sayesinde  bu süre kısaldı. CAN DOSTLARIMDAN biri de Blog ve Butik Pastacılık sayesinde tanıdığım canım arkadaşım Bir Dilim Düş Evren (bloğuna buyrun tık tık) . Mümkün olduğunca birbirimize her konuda destek oluyoruz ;) . İyi ki seni tanımışım canım arkadaşım :))) .
Antalyalı blogcu ve butik pastacı arkadaşlarla henüz tanışma fırsatım olamadı maalesef, düzenlenen toplantı ve buluşmalara iş yoğunluğundan ve mesafeden dolayı bir türlü katılamıyorum :((

Turizmin yoğun çalışma temposunda artık pek Pasta yapamasam da elimden geldiği kadar yapmaya çalışıyorum. Maalesef yoğunluk ve yorgunluktan bunca zamandır bloğumu da güncelleyemedim, ama bundan sonra arada sırada tatlı tuzlu tariflerle de güncellemeye çalışacağım.
Bu kadar uzun bir aradan sonra tarif eklemeden olmaz tabi.
Canım dostum Evren Manavgat'a yeni geldiğimiz zaman bana kendi yapmış olduğu Limon reçelinden vermişti. Aman Allah'ım o nasıl bir lezzetti öyle. Eşim ve ben tek kelimeyle bayıldık. Limonun kaynağında yaşıyorken bu reçeli yapmamak ayıp olurdu. Bir gün Evren'ciğimle birlikte yapıp öğrendim tarifi. Onunla yaptıktan sonra daha kaç defa yapıp sevdiklerime de hediye ettiğimi hatırlamıyorum. Bu yıl da, tam da Limonun enn uygun olduğu zamanda ( ben kilosunu 1 TL den aldım) yapmak farz oldu. Tarifin orjinali Evren'in bloğunda (Tarifin orjinaline buyrun..tıktık

Ferah ve mayhoş tadları seviyorsanız bu reçeli muhakkak denemelisiniz.
                                  


LİMON REÇELİ
Malzemeler:

6 Adet kalın kabuklu iri limon
4 Cup su
4 Cup toz şeker
1 tatlı kaşığı tereyağı (reçelin kaynarken köpürmemesi için)
Karanfil ( ben 1-2 tane koyuyorum).
Arzuya göre 2 talı kaşığı toz jelatin veya 2 tatlı kaşığı nişasta
Cup ölçüsü 240 ml.

3 tane limonu kabuklarıyla beraber yarım ince ay şeklinde dilimleyin ve acısının çıkması için 1 gece suda bekletin, ben uyumadan önce suyu 1 defa değiştiriyorum. Ertesi gün kalın tabanlı tencereye 4 Cup suyumuzu ve 4 Cup şekerimizi ve kalan 3 adet  limonun suyunu sıkıp kaynamasını bekleyelim. (ben limonları sıkmadan önce kabuklarını rendeleyip küçük bir kapta derin dondurucuya koyuyorum. Pasta ve keklerde kullanmak üzere çok pratik hazır oluyor)
Kaynamaya başlayan şerbete tereyağını ve 1 gece önceden suda beklettiğimiz limonlarımızın suyunu süzüp ekliyoruz. Reçelimizi 45 dakika kadar orta ateşte kaynatıp, altını kısıp 15 dakika daha kaynatıyoruz. Son 10 dakika 1-2 tane karanfili ekliyorum. Bu süre sonunda reçel kıvamını almış olmalı.

Ben ve Evren bu reçeli marmelat kıvamında çok seviyoruz. Pasta malzemecisinden almış olduğum toz jelatin ile sevdiğim kıvamı yakalıyorum. 2 tatlı kaşığı toz jelatinin üzerini geçecek kadar soğuk su ekleyip şişmesini bekleyelim. Sonrasında benmari usulü jelatini eritip, tencerenin altını kapatmaya 2-3 dakika kala ekleyip kaynatalım. Eğer jelatininiz yoksa 2 tatllı kaşığı nişastayı biraz suda karıştırıp son 15 dakikada ekleyebilirsiniz.

2 yorum:

  1. Kuzuuummm benim, sen bana hayatın en güzel armağanısın iyi ki varsın ve hep var ol! Sen, Elif ve Edi benim için çok özelsiniz hiç ayrılmadan uzun yıllar birlikte olalım canım...
    Limon reçeli yapmadım bu yıl bana da bir kavanoz var değil mi? 😊🍋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaaa ağlayacağım ama şimdi, bizde seni çok çok seviyoruz canım dostum, varlığın benim için de çok anlamlı :) Kavanozunu ayırdım bile ;)

      Sil